Si se facu noapte, si se facu zi si iata-ne in ziua a doua in Thailanda, ziua dedicata turului catre James Bond Island. Dupa un mic dejun european, asian-style, stropit la greu cu limba rusa, ca deh, Thailanda mai nou ar trebui sa se numeasca RSS Thailandeza, dupa modelul de trista amintire al republicilor sovietice, ne instalam in microbuzul ce avea sa ne duca spre Parcul National Phang Nga, adevarata atractie no. 1 a Thailandei, dupa mintea mea. Felul in care natura a modelat stancile pline de verdeata, iesite din apa marii Andaman, iti lasa in amintire o priveliste ce nu o poti uita nici daca te „imprietenesti” cu tot neamul Alzheimer. Depaseste, as zice, zona Meteora din Grecia, o alta zona ce sfideaza bolile de memorie si despre care am mai scris cu alte ocazii.

Pana a ajunge acolo, insa, era cale lunga, am trecut de altfel din zona insulara in cea continentala, iar in drum am facut un scurt popas la pestera maimutelor, mai mult pentru a ne face incalzirea. Daca nu ne-ar fi taiat calea inca de la inceput, inainte de intrarea in pestera, o maimuta, mai degraba speriata de gloata de turisti ce luasera cu asalt pestera, n-as fi putut spune de ce pestera aia se numeste asa, pentru ca inauntrul ei tot lilieci am gasit, ca in orice pestera de la noi, nici urma de maimuta. „Monkey cave” suna insa mult mai bine pentru turistul europeano-australiano-american.
A fost, dupa cum ziceam, o scurta incalzire, pentru ca partea interesanta abia acum incepe, odata cu imbarcarea noastra la bordul unei „long-tail boat”, un fel de gondola cu motor, specifica acestui colt de lume, ce avea sa ne poarte printre sutele de insule ce formeaza Parcul National „Phang Nga Bay”. Asa ca, am luat-o pe urmele agentului 007 din „The Man with the Golden Gun” a seriei James Bond si dupa cca 30 de minute am ajuns la locul actiunii, insula Khao Phing Kan. Imaginile, precum si sutele de turisti ce au luat cu asalt insula, spun totul despre frumusetea si popularitatea acesteia.
Turul a continuat cu un pranz servit in satul musulman de pescari de pe insula Koh Panyee, urmat de o plimbare cu canoea prin pesterile sapate de apa marii in stancile de calcar ce impanzesc golful. Fiind perioada refluxului am avut sansa de a intra in 2 dintre pesteri si de a savura pe indelete spectacolul naturii. Era a doua zi in Thailanda, insa o zi de care ne-am bucurat din plin si care avea sa se incheie cu o cina delicioasa la un local, fara fite de data asta, din apropierea hotelului.